Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2020

5 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών

Με αφορμή την ημέρα που είναι αφιερωμένη στους εκπαιδευτικούς δημοσιεύουμε το συγκινητικό γράμμα του Αλμπέρ Καμύ, μόλις κέρδισε το Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1957, στον δάσκαλο του, χωρίς τον οποίο δε θα γινόταν σπουδαίος συγγραφέας και δε θα είχε καταφέρει να τιμηθεί με Νόμπελ.

Ο δάσκαλος του στο σχολείο ήταν εκείνος που ξεχώρισε το ταλέντο του και η διδασκαλία του υπήρξε καθοριστική για τη μετέπειτα ζωή του. Ο Καμύ δεν τον ξέχασε και έσπευσε να του γράψει λίγες ημέρες μετά τη βράβευση του.

Διαβάστε το γράμμα του στον δάσκαλο του:

 19 Νοεμβρίου 1957

 

Αγαπητέ Κύριε Ζερμέν

  Αφήνω την αναστάτωση που με περιτριγυρίζει αυτές τις μέρες να υποχωρήσει για λίγο, πριν σας μιλήσω από τα βάθη της καρδιάς μου. Μόλις μου δώσανε μια υπερβολικά μεγάλη τιμή, την οποία ούτε επιζητούσα ούτε επιδίωξα.

Αλλά όταν άκουσα την είδηση, η πρώτη μου σκέψη, μετά τη μητέρα μου, ήσασταν εσείς. Χωρίς εσάς, χωρίς το στοργικό χέρι που απλώσατε στο μικρό φτωχό παιδί που ήμουν, χωρίς τη διδασκαλία και το παράδειγμά σας, τίποτα απ’ όλα αυτά δε θα είχε συμβεί.

Δεν νομίζω ότι σημαίνει και πολλά αυτού του είδος η τιμή. Αλλά τουλάχιστον μου δίνει την ευκαιρία να σας πω τι υπήρξατε και ακόμα είστε για μένα, και για να σας διαβεβαιώσω πως οι προσπάθειές σας, η δουλειά σας, και η γενναιοδωρία που αφιερώσατε σε αυτήν, ακόμα επιζούν σε ένα από τα σχολιαρόπαιδά σας το οποίο, παρά τα χρόνια που πέρασαν, δεν έχει παύσει να είναι ο ευγνώμων μαθητής σας. Σας εναγκαλίζομαι με όλη μου την καρδιά.

Αλμπέρ Καμύ

 


ΠΗΓΗ: https://thecaller.gr/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου