Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018

«Το βιβλίο της εγγονής μου»

Συνέντευξη με τη συγγραφέα Μάρω Βαμβουνάκη* 

 Ένα τρυφερό αυτοβιογραφικό βιβλίο από την αγαπημένη συγγραφέα με αφορμή την εγγονή της. 

 «Ούτε το φανταζόμουν, ούτε ήθελα ποτέ μου να γράψω ένα εντελώς αυτοβιογραφικό βιβλίο. Είναι όμως ψεύτης όποιος πει «ποτέ» ή «πάντα» για τον εαυτό του, το πλάσμα δηλαδή που γνωρίζει λιγότερο. Έρχονται μετά γεγονότα που σε μεταμορφώνουν. Σ’ εμένα ήρθε η εγγονή μου κι όσα πια την ακολούθησαν. Τον ίδιο μήνα που γεννήθηκε, έτσι όπως κυκλοφορούσα, κάπως σαν εκστατική, βρέθηκα στον υπολογιστή σπρωγμένη από τυφλή ανάγκη. Εξομολόγησης; Σημειώσεων να μην ξεχαστούν; Τραγουδιού που πιέζει να το πεις, αφού μέσα μας υπάρχουν μουσικές που αποφασίζουν αυτές για εμάς;» 
 Το Timelink.gr εξασφάλισε συνέντευξη με την αγαπημένη συγγραφέα και σας την παρουσιάζει:
Πώς ξεκινήσατε να γράφετε; Tι ήταν αυτό που σας ώθησε να γράψετε το πρώτο σας βιβλίο; 
Ιδέα δεν έχω πώς ξεκίνησα… Μια πολύ πρώιμη μαγεία στο να διαβάζω και να γράφω λέξεις, ακόμα και με κιμωλία στους τοίχους του σπιτιού στα Χανιά.
«Το βιβλίο της εγγονής μου» είναι ένα αυτοβιογραφικό βιβλίο. Ήταν μια πρόκληση για εσάς;
Ναι, είναι εντελώς αυτοβιογραφικό. Σαν ημερολόγιο σαράντα ημερών και σε όσες μνήμες σε στέλνουν τα δυνατά γεγονότα σου. Δεν ήταν ακριβώς πρόκληση, ήταν κάτι που δε μπορούσα να αποφύγω.

Τι θα θέλατε να σκέφτεται και να νιώθει η οικογένεια σας , όταν διαβάζει αυτό το βιβλίο σας; 
Πως είναι αλήθεια και ειλικρινή όσα λέω. Πως καλά τα κατάλαβα. Πως δεν παραποιώ πραγματικότητες που μαζί ζήσαμε, και την αγάπη που τους έχω. 
Ποια ήταν η πρώτη σκέψη σας όταν τελειώσατε τη συγγραφή του βιβλίου; 
Δεν θυμάμαι, ζούσα μονάχα ξανά εκείνη την Κυριακή που περιγράφω στο τέλος… 
Έχετε γράψει τόσα βιβλία! Αγαπάτε κάποιο από αυτά λίγο παραπάνω;
Πιστεύω αυτό, το τελευταίο, είναι το πιο αληθινό μου και με ξεχείλισε. 
Όταν το καινούργιο έργο σας βγει στα βιβλιοπωλεία, αγωνιάτε για την τύχη του; 
Όχι πολύ. Γενικά το γράψιμο και οι εκδόσεις δεν μου δίνουν αγωνίες. Θα έλεγα μάλιστα ότι με γιατρεύουν από τις αγωνίες της ζωής. 

Mάρω Βαμβουνάκη γεννήθηκε στα Χανιά, όπου έζησε τα παιδικά της χρόνια, πριν μετακομίσουν οικογενειακώς στην Αθήνα. Σπούδασε Νομικά και Ψυχολογία. Από το 1972 και για έντεκα χρόνια έζησε στη Ρόδο, όπου εργάστηκε ως συμβολαιογράφος. Σήμερα ζει στην Αθήνα. Είναι μια πολυγραφότατη πεζογράφος, η οποία χειρίζεται με μαεστρία τα θέματα της καρδιάς. Το νέο της βιβλίο «Το βιβλίο της εγγονής μου», (εκδ. ΨΥΧΟΓΙΟΣ), όπως αναφέρει η συγγραφέας ,στον πρόλογο αποτέλεσε μια έκπληξη και για την ίδια.

 ΠΗΓΗ: http://www.timelink.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου