Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011

Οι εραστές της γραφής

Το βιβλίο της Πασχαλίας Τραυλού «Οι εραστές της γραφής» κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2011 από τις εκδόσεις Ψυχογιός. Πρόκειται για ένα εγχείρημα της συγγραφέως να παρακολουθήσει, όπως λέει και η ίδια, τις διεργασίες και τις ζυμώσεις σε ψυχολογικό και νοητικό επίπεδο που λαμβάνουν χώρα κατά τη διαδικασία της δημιουργικής γραφής. Μέσα από αυτήν της την προσπάθεια επιχειρεί να κατανοήσει περισσότερο τους λόγους για τους οποίους η ίδια, αλλά και άλλοι ομότεχνοί της, παραδίδονται άνευ όρων σε αυτόν τον «έρωτα» που λέγεται γραφή. Γιατί περί έρωτος πρόκειται…
Κι οι συγγραφείς είναι οι εραστές της…

Έχω διαβάσει κι άλλα βιβλία που προσπαθούν να αποτυπώσουν τις ιδέες και την αντίληψη του συγγραφέα γύρω από το ζήτημα «γράφω». Το βιβλίο της Πασχαλίας Τραυλού όμως υπήρξε το μόνο με το οποίο ταυτίστηκα ολοκληρωτικά. Κι όταν λέω ολοκληρωτικά το εννοώ. Είχα την εντύπωση πως την κάθε λέξη, την κάθε πρόταση, την κάθε σελίδα, με τις όποιες ιδέες και συναισθήματα συνόδευαν αυτές, είχαν γραφτεί από το δικό μου χέρι. Ήταν λες κι έβλεπα μπροστά μου τις δικές μου σκέψεις αραδιασμένες στις λευκές σελίδες του βιβλίου. Ένα συναίσθημα που δεν μπορώ να το περιγράψω με λέξεις.

Έχω μια συνήθεια. Κάθε φορά που διαβάζω ένα καινούργιο βιβλίο κάθομαι κι υπογραμμίζω λέξεις και φράσεις που θέλω να θυμάμαι κι ύστερα τις καθαρογράφω σε ένα τετράδιο. Ε λοιπόν σε αυτό το βιβλίο δεν μπόρεσα να το κάνω γιατί απλώς η κάθε φράση, η κάθε παράγραφος ήθελε υπογράμμιση. Νομίζω λοιπόν πως θα χρειαστώ πολλά τετράδια για να καταγράψω σε αυτά όλα τα σημαντικά σημεία του εν λόγω βιβλίου.

Σε παλιότερή μου ανάρτηση που αφορούσε στο θέμα της γραφής είχα κλείσει το κείμενο μου λέγοντας : Ζω για να γράφω.
Την ίδια ακριβώς φράση βρήκα στο βιβλίο της κας Τραυλού.
«Οι εραστές της γραφής δε βιώνουν τη δημιουργική διαδικασία ως εμβόλιμη απασχόληση στη ροή της ζωής τους. Ζουν για να γράφουν. Δε ζουν αν δε γράφουν…»

Αν σας αρέσει να γράφετε δεν έχετε παρά να το διαβάσετε। Θα διαπιστώσετε και μόνοι σας ότι τελικά δεν είστε οι μόνοι που νιώθετε όλα όσα νιώθετε στην προσπάθεια σας να γράψετε. Είναι πολλοί εκείνοι που κουβαλούν τον ίδιο πόθο, την ίδια αγωνία, το ίδιο άγχος, πόνο, φόβο, λατρεία, ψύχωση και τόσα μα τόσα άλλα συναισθήματα που μου είναι αδύνατον να απαριθμήσω εδώ.(http://bookeater-bookeater.blogspot.com)

Παρακολουθήστε τη συνέντευξη της Πασχαλίας Τραυλού στο ραδιοφωνικό σταθμό Mood Radio (Ιούνιος 2011) για το βιβλίο της «Οι εραστές της γραφής» αλλά και το νέο της μυθιστόρημα «Τα ρόδα της σιωπής» που μόλις κυκλοφόρησε (Σεπτέμβριος 2011)
1ομέρος
2ο μέρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου